Verschenen: leerplankundige analyse PISA 20152889922-11-2017 18:40:42htmlFalseaspxSLO is gevraagd een leerplankundige analyse te maken, met als doel de PISA-resultaten beter te kunnen duiden en te achterhalen of aanpassingen in ons curriculum mogelijk oorzaak zijn van de dalende presentaties.Nieuwspagina
Vragenbank van de IJSO is online927620-11-2017 00:56:4221htmlFalseaspxNieuwspagina
`Mondeling op Maat`: een observatie-instrument voor mondelinge taalvaardigheid3751521-11-2017 13:10:4722htmlFalseaspxDit instrument is bedoeld voor (speciaal)(basis)scholen die het belangrijk vinden om de mondelinge taalvaardigheid te bevorderen maar die het lastig vinden om deze vaardigheden voor hun leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften doelgericht in kaart...Nieuwspagina
Vacature: expert rekenen-wiskunde753421-11-2017 13:57:0940htmlFalseaspx​Op korte termijn zijn we voor de sector voortgezet onderwijs op zoek naar een breed inzetbare expert rekenen-wiskunde (0,8 fte)Nieuwspagina
Enthousiast ontvangen Masterclass Curriculumontwikkeling OnderwijsTopTalentPrijs5309321-11-2017 16:10:3742htmlFalseaspxOp donderdag 2 november gaf SLO de Masterclass Curriculumontwikkeling voor genomineerden en winnaars van de OnderwijsTopTalentPrijs en hun introducees.Nieuwspagina
Nationale rapportage ICCS5310121-11-2017 11:11:1373htmlFalseaspxHoe staat het met de burgerschapskennis, houdingen en competenties van leerlingen? Wat doen scholen op het gebied van burgerschapsvorming? Hoe effectief zijn verschillende aspecten van het burgerschapsonderwijs? Die vragen staan centraal in de....Nieuwspagina
test-nieuws5265620-11-2017 01:04:065htmlFalseaspxDit is een test-itemNieuwspagina
Lek en Linge: techniek op het vmbo2970221-11-2017 16:10:3721htmlFalseaspxIn dit schoolportret schetsen we een beeld van de beroepsgerichte vernieuwing op de vmbo-locatie van Lek en Linge in Culemborg en hoe formatieve evaluatie daarbij een rol speelt. Lek en Linge neemt deel aan het leernetwerk Formatief Evalueren.Nieuwspagina
Het Udens College: samen leren en ontwikkelen3235421-11-2017 16:10:3784htmlFalseaspxSLO is met de VO-raad twee leernetwerken Formatief Evalueren gestart. Doel van de leernetwerken is het opzetten en uitvoeren van een plan van aanpak om formatieve evaluatie schoolbreed te implementeren. Een van de deelnemende scholen is het Udens College.Nieuwspagina
Inschrijving ontwikkelteams gesloten5261721-11-2017 16:10:3727htmlFalseaspxLeraren en schoolleiders uit het po en vo kunnen zich niet meer inschrijven voor een ontwikkelteam. De inschrijfprocedure is op 13 oktober om 15.00 uur afgesloten.Nieuwspagina